Paris, Here I come!!

I Fredags gav jag mig själv ännu ett tillfälle att få dansa mig svettig till den härliga reggaemusiken. Uppsala Reggaefestival hade fixat så att gruppen The Congos kom till Uppsala och spelade på Ungdomens hus. Snacka överlycklig jag blev när jag fick höra om det.. Bara att tänka på hur Härligt det var på URF fick det att gå rysningar genom min kropp. Och då var det rysningar av behag :)
Det blev ju inte alls samma sak i Fredags, förståss. På URF var vi flera tusen framför en bamsescen i Augustis varmaste sommarnatt, i Fredags var vi något hundratal inträngda i en liten lokal med en scen som var kanske 70 centimeter över golvytan. Man kunde bokstavligt ta på artisterna. Men jag kan lova att det var minst lika härligt. Stå och gunga i baktakt i två timmar till låtar som Teachers teach and Children learn var den mest perfekta start på 2006 års höstlov :D Och det övervägde absolut besvikelsen över att itne ha kommit in på Nina Rochelle på Café 44 i Sthlm dagen innan. Nu kan jag bara hoppas på att lovet fortsätter på samma nivå. Paris here I come!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback