Slörndag

Det är sjukt så mycket den här Lördagen känns som en Söndag,
jag antar att en av anledningarna är att det här "egentligen" är min Söndag,
eftersom jag var helt ledig igår.
En annan av anledningarna är antagligen att jag är ensam i en fyra,
with nothing but a computer.
Eller där ljög jag.. Jag har egentligen något mer än det,
jag har fem kilo mjöl som vill bli bakad,
en tre-fyra läxor som Ska bli gjorda. Men vem vill ägna lördagen åt läxor?
Sen har jag också de tre böcker jag lånade igår : Watership down, Green Grass Grace & A Little Stranger,
och åtminstone en av dem Måste bli läst. Helst fler eftersom jag vill ha tillbaks min bokmal-sida.
Besides allt detta, står jag lite i valet och kvalet om jag ska åka hem idag eller ej,
jag har (av någon outgrundlig anledning) något konstigt städbehov idag, så jag vill bara åka hem och städa, men det innebär en massa kraftansträngningar (duscha, packa, gå till bussen, möta folk!) som just nu inte går att bestämma om jag kan genomlida, eller icke.
Så jag funderar helt enkelt ett tag till :)
Kanske man skulle göra en sån +/- lista.. Fast det känns lite väl satsigt, och dessutom har jag ju funderat ut plusen och minusen (eller hur nu pluralformen av minus ser ut) i huvudet så det känns lite ovärt..
Den som lever får se, helt enkelt :)

Just nu är jag nog en av dem som får utstå de mest ovärda i-landsproblemen.. Har en massa materiella skit-ting som jag egentligen absolut inte behöver men vill ha.. Och såklart har jag inte råd med dem, till exempel puckotröjan från Arla - där finns inga 125 t-shirtkronor i min plånbok.. Lika så Bang, No money for varken prenumeration eller tröja..  
Fattiga Fattiga Dorotea (måste vänja mig vid det namnet nu, jag har bestämt mig) som det är så synd, så jättejätteJÄTTE synd om. NEJ NU FÅR JAG FAKTISKT SKÄRPA MIG, DET ÄR INTE ETT DUGG SYND OM MIG JAG HAR DET 1.000.000 GÅNGER BÄTTRE ÄN ANDRA.. SLUTA KLAGA NU!!!!!!!!!!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback