Var God Dröj

VAR GOD DRÖJ - NAVID MODIRI OCH GUDARNA

Det är något som är fel

med den här dagen

kanoner skriker utanför

och jag har skotthål i magen

Tar på mig mina kläder

tar en banan att ha på vägen

går neråt p min gata

fastighetsskötarna gråter

 

Spårvagnen är försenad

och när den kommer brinner den

jag sätter mig längst bak

dit inte elden hunnit än

händerna för ansiktet

stoppar papper i öronen

en mamma med bara en arm

skriker på barnen

 

Var god dröj Omkoppling sker

Huset som du bodde i finns inte mer

Var god dröj Omkoppling sker

Huset som du bodde i finns inte mer

Var god vänta det är två års kö

Flera innan er har redan hunnit dö

Var god vänta det är två års kö

Flera innan er har redan hunnit då

 

Stora bombplan över Göteborg

jag går av på Avenyn

Poseidon har ingen skalle

och blodfärgen är ny

det är ett stort hål

i konstmuseet

alla skriker överallt

jag tar på mössan

för det börjar bli kallt

 

Det blöder från min mage

jag lägger på en servett

sen kurrar det lite hungrigt

klockan har nästan blivit ett

äter min banan som förrätt

sedan går jag mot McDonalds

och hoppas

att det inte

också blivit sönderbombat

 

Var god dröj Omkoppling sker

Huset som du bodde i finns inte mer

Var god dröj Omkoppling sker

Huset som du bodde i finns inte mer

Var god vänta det är två års kö

Flera innan er har redan hunnit dö

Var god vänta det är två års kö

Flera innan er har redan hunnit dö

 

Det faller smulor

från min mun

och bomber över staden

jag tror min lägenhet

är borta vid det här laget

måsarna är galna

hackar ögon som onda gamar

de hemlösa står tysta

i ett eget hörn och kramas

 

Jag saknar min mamma

och undrar om hon lever

Hisingen är bortsprängd

så jag tror inte hon gör det

Backa står i brand

och hela innerstan är bombad

jag ångrar att jag gick upp idag

jag skulle somnat om


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback