Familjen Dagisbarn.

Jag ändrar mig nog angående det där om att "vilket liv" inte utspelade sig på ett dagis. Med närmare eftertanke fann jag att det inte alls är så stor skillnad mellan mitt hem och ett dagis. Speciellt inte med tanke på hur mamma tänkte svara på yngsta dotterns utbrott. Hon tänkte nämligen låta bli att väcka henne i morse, när hon skulle till stan (det var också det utbrottet handlade om till viss del). I sann 4-års manér tänkte min 50-åriga mamma trottsa lillesyrran på detta sätt. Verkligen jättemoget. I mitt hem har vi alltså syrran som skriker som en 4-åring, mamma som trottsar som en 4-åring och jag som blir grinig om jag inte får mat i tid. Precis som vilket spädbarn som helst alltså. På detta har vi dessutom "karln i huset" som har som favorit sysselsättning att sjunga om "Bajsen och prutten och kissen". Och jag överdriver inte ens.
Helt plötsligt blev min önskan om att flytta hemifrån inte alls oförståbar, antar jag.

Kommentarer
Postat av: Hanna

hahaha vi har alla våra familjekonstigheter :P

2007-12-29 @ 23:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback