Rubrikjävel som jag inte kan sätta 3

IRC tar (ibland) fram en del dåliga sidor hos mig (ja, jag har faktiskt såna. tro't eller ej) så i en vild diskussion om julklappar och gammal design slängde jag i allafall ur mig en liten önskelista. Och ja, det är tydligt att jag har en tradera-önskelista. Såhär såg det ut:

<Dorotean> jag vill ha bersåskålar
<Dorotean> och josef franck-kaffepanna
<Dorotean> eftersom jag har kastrull
<Dorotean> och grön sally-burk för kakor


Girigt, jag vet (det var det som var den dåliga sidan) men såhär ser den i alla fall ut. Jag skulle iofs kunna vidareutveckla den i en oändlighet - min passion (ohja, hemskt lökigt uttryck men jag finner inget annat) för sånt här är, i alla fall för tillfället, outtömligt. På design-mässan i Uppsala blev jag ju typ kåtkärupprymd bara av att se allt. Gick och smekte alla Stig Lindberg som vore jag porslinofil, och tro mig - vissa av mässutställarna såg något oroligt på mig. Men ja, jag ser inte direkt någon anledning att vidareutveckla för är man intresserad kan man fråga, och är man inte intresserad så vill man väl ändå inte läsa min designporr. Dessutom skulle jag bli överlycklig av ungefär vad som helst som kommer från Arabia, är designat av Herr Lindeberg eller producerat på 70-talet. Eller ungefär vad som helst som ser ut som något av detta. På grund av min skrala ekonomi (eller snålhet) blir min designfitta lätt tillfredsställd. Sist fick den orgasm för ett röd salix fat jag norpade åt mig bland mors blomfat. Ett fat som är "värdelöst" utan tillhörande kopp, men för mig o så betydelsefull. Och visst bloggade jag väl om min fyndrunda i brygghuset i somras?

Och ja, jag har blivit dålig på att avsluta mina inlägg på sistone. Är duktig på att fuska med fula stycken som inte handlar om något som tidigare delar av inlägget handlar om. Fy mig. Rubrikhelvetet har jag löst jävligt bra dock, om du frågar mig. Eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback