Dorotean tävlar



Jag måste strukturera upp mitt liv lite, har jag kommit fram till, till exempel med att planera mina dagar/veckor/månader/år på något snyggt sätt - alltså inte bara i mitt huvud där hälften faller bort och jag får komma till möten helt oförberedd och så vidare. Många gånger får jag dessutom göra bort mig totalt. Sånt är jag trött på nu, och nu när jag blivit vuxen (nåja, tagit studenten i alla fall) tänkte jag att det var hög tid för att skärpa till sig lite. Jag har provat ett tag att skriva upp saker och ting i almanackan på mobilen, men efter X antal "Jaså.. du skriver upp det där...?" har jag nog insett att det inte ser speciellt strukturerat ut - trots att det är himla smidigt med påminnelse-funktionen. Därför bestämde jag mig för att delta i lolitas (lolita.blogg.se. nej jag kan inte länka) tävling om denna goding från Ordning&Reda. Den skulle passa mig perfekt! Med den oförmåga till planering som jag har måste jag ha en almanacka som man blir glad av att se, vilket man onekligen blir av den här. Den skulle nog kunna liva upp vilket skrivbord/nattduksbord/väska som helst. Och att ha en almanacka som är lite som ett konstverk i sig skadar ju inte direkt. Dessutom älskar ju jag att gå emot det som är så "typiskt mig". En almanacka som beskrivs med orden "feminint nagellacksröd och reptilpräglad" (lolitas ord) är väl något som de männisor jag har omkring mig inte väntar sig i min ägo - och just därför vill jag så gärna ha den! Så...nu hoppas jag bara på det bästa :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

ja den va go du ;) fin färg å så :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback