Vilken härlig dag!

Puh. Tur att den dåliga morgonen inte förde med sig en lika dålig dag, Tvärtom! Min dag har varit kalas. Skoldagen var väl lite sådär kanske, det är ju oftast inget särskilt. Man sittter i datorsalen och läser bloggar istället för att plugga, tar en rast i "pluggandet" och läser nya chili istället. Och sen är det lunch. Idag var det påskbord. Haha, det var väl det sämsta påsbord jag sett hittills men jag gillar ju både quornfilé och sill så mig gjorde det mindre. Men som jag sa: Att äta kyckling till påsk är väl ungefär som att äta tomte till jul? Jag vet inte, men jag tyckte det kändes barockt att dom serverade just kyckling. Barock är föresten ett rätt konstigt ord som jag gillar. Precis som Huruvida. Varför har jag börjat använda det? Som värsta gamla akdemikern eller något. Nåja. Sen efter den utsökta lunchen och jag tagit mig hem, DÅ blev dagen kalas. Jag har varit helt glad, rensat garderoben (hejdå en hel sopsäck) och sytt. Så mysigt. Plus att mamma gjort massa fint med påskstämning här hemma i skogen, så jag stortrivs. Jag hoppas på en kväll i samma anda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback