Pollenallergikern

Justja! Glömde ju säga det. Den så kallade "förkylningen" var ingen förkylning, det var en gammal hederlig hösnuva. Eller pollenallergi om man hellre vill det. Kul va? Jag dementerade rätt länge att det var det, trots lärares och erfarna (läs pollenallergiska) vänners tjat, för jag har aaaaaaldrig varit allergisk förr. Jag hade nog bara råkat ut för den välkända vårförkylningen (eeh.. vilken förkylning är det? fint påhitt där). Men sen kom jag mig i alla fall för att testa den där pollenallergimedicinen - och vips var ögonkli, rinnande från både näsa och ögon, huvudvärk, trötthet, nästäppa osv. osv. osv. som bortblåsta! Tjoho! Och det kan väl knappast vara en sån slumpen att en förkylning börjar avta samma sekund som jag tar medicinen? Det tror inte jag i alla fall, och titlerar mig därför som pollenallergiker. Kul. När jag sa att jag hoppades på att det skulle gå över till nästa sommar tittade mamma rätt skeptiskt på mig, så det lär ju inte heller hända. Fuck! är väl bara att hoppas på att jag är typ bara mot något som blommar en kort kort tid. Typ två veckor i maj. Det kan jag stå ut med. Inte som en av lärarna som har snuva från mars till augusti. usch.

Visste ni föresten att allergi handlar om ett fucked upp immunförsvar? Det liksom försvarar kroppen mot onödiga saker, som pälsdjur eller gräs. Som att kroppen tror att lite björkblom är värsta megasåret på armen. Så kommer väl någon såndär immunmolekyl (jag har hängt med på Nk. B lektonerna. oja!) och vill äta upp björkblommen. Eller nåt. Vilket osmart fenomen egentligen. Undrar om det räknas som handikapp ;D

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag diagnostiserade björkallergi häromveckan genom att ta ett allergipiller. Vips var alla förkylningssymptom borta. Skönt ändå att veta att man inte gick och bleev sjuk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback