Studenttjat.

Det verkar inte bättre än att jag på Torsdag kommer få hålla ett tal som jag skrivit och, förhoppningsvis, övat in på onsdag. Jag är nämligen allt annat än motiverad till att författa känsloladdade och medryckande tal, så det får vänta. Läser på lite inför psykologin i morgon istället (precis i rättan tid, tycker ni inte?!). Idag har jag i alla fall avslutat två kurser, Ma C och Litterär Gestaltning. Så underbart jäkla skönt så det finns knappt.

Här får ni ett smakprov från sistnämnda kurs. Jag skrattar varje gång jag läser den, och inte är det av stolthet...

Flickor, nu lockar ni håret
Flickor, nu sminkar ni er
Flickor, nu bantar ni låren
Flickor, nu dricker ni inte mer!
Flickor, ni tar väl inte för er?
Flickor, det får ni inget för.
Flickor, lev efter idealet där mannen är norm.

Och vi tar ingen skit
och vi lever vårt liv
och att flickor är sämre, det skiter vi i
och vi super oss fulla,
tar för oss och knullar
att flickor är sämre, skiter vi i
och vi dissar idealet
och vill slippa patriarkatet
att vi skulle va bittra, det skiter vi i
nu släpper vi loss

Läste föresten ett jätte intressant artikel, med igenkänningsgrad hög, i studenttidningen Ergo. Den handlade om att man efter tentor, eller uppsatser eller annat energikrävande, hamnade i ett läge där man glor. Man kan sitta i timmar och bara glo, utan att det gör något - det är en fullgod sysselsättning. Precis som att baka, en promenad eller fest är i vanliga fall. Någon mer som känner igen sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback