Stig Lindberg, min gud.

Min Stig Lindberg-besatthet har gått liiiiiiiite över styr nu. I veckan fick jag syn på att en gubbe på jobbet hade en kopp av märket (eller vad man nu säger. designen?) prunus som tandborstmugg, och mitt hjärta gick i kras. Det var över mitt förstånd att man kan syssla med sån hädelse, utan att skämmas.

Stig Lindberg-koppar ska vårdas ömt och mest stå och se fina ut. Kanske drickas kaffe i när man har extra gott sällskap - men låta den stå och samla tandborstrester i botten är alldeles för mycket. När jag såg detta brott började jag genast planera hur jag skulle gå till väga för att kunna byta ut denna skönhet till en lite mindre värdefull mugg. Detta helst utan att övrig personal fick nys om det eftersom jag tvivlar på att det finns fler design-nördar ibland oss.

Sen insåg jag hur jävla spooky det skulle vara så jag lade ner planerna. Jag får helt enkelt leva med att en liten del av mig dör så fort jag går in på denne gubbes toalett. Hoppas att gubbfan har vett nog att njuta av den i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Sara

åh, visst är det han som gjort alla fantastiska serviserna för gustavsberg? typ berså och dom? om jag hade en kopp av honom skulle jag ställa den på hedersplatsen i mitt vitrinskåp.

Postat av: Sara

vet du! jag gjorde lite mer research och upptäckte att den servis vi hade förut är gjord av honom! birka heter den, finns i två kartonger i päronens förråd!!! blir lite sugen nu

2008-09-05 @ 13:54:55
URL: http://bananasplit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback