Våren osv...

ååh.. igår såg jag årest första krokusar. och snödroppar. blev helt glad i hjärtat. ja-a. sån mesfitta är jag. men det kan man väl få lov att vara ibland? och ja, jag måste skriva hela det här inlägget med enbart gemener nu eftersom det skulle se konstigt ut med en versal helt plötsligt. ifall ni undrar vad som tagit åt språkbegåvningen själv. i alla fall. våren. fan så härligt! sol och värme och ja.. vårblommor. så himla himla härligt. jag har släppt in våren på mitt rum också. lite vårinredning typ. vet inte hur bra det blir, men bättre i alla fall. var alldeles för mörkt innan, så jag tog bort gardiner och all mörket. tillförde lite gult och tada - en vårinredning. hahaha, mesfitta som sagt. (jävligt snygg ord föresten. mesfitta. kom på det alldeles själv faktiskt. känns skönt i munnen också (jaja, mesfittan känns bra i munnen, jag vet hur det låter. men vafan. sluta tänk så snuskigt nu!)).

IKEAs stora nyinvigning här i uppsala idag var ju också ganska söt. där stod de anställda och flaggade för oss köande kunder som bara ville in, in, in för att kunna bli underhållna av bröderna rongedal och kunna se ännu en uppsättning av bokhyllan billy. tjoho! dock gick deras gravlaxtallrik inte av för hackor, och jag sitter just nu och myser i skenet av deras blockljus och njuter av utsikten av en av deras växter i min fina Uppsala Ekeby kruka (okej. jag bröt gemenergrejen, men jag känner för mycket heder inför Uppsala Ekeby för att kunna skriva det utan versaler. och ja, det är helt sant. jag är en porslinsnörd). vårigt och bra typ. fattas bara någon fin assiett från typ Rörstrand (titta! igen! det blir varning på mig snart va?) att sätta ljusen i. just nu har jag dem på en av våra grågröntrista assietter. med tillhörande matrester eftersom jag "bara skulle testa" och sen lät det stå. jaja. det får bli i morgon då jag jobbar kort dag. då blir det veckans obligatoriska morföräldrarsbesök (obligatoriska för att jag vill alltså. inget tvång. alls. jag tänker inte ångra att jag umgicks för lite med de få fina släktingar jag har) och shopping på claes ohlssons. har givit upp hoppet om att hitta en tvättställning på second hand, och jag vill inte tumla när det finns så fina vårvindar att utnyttja.

och ja. angående det där ensamhetsinlägget igår så funderade jag ett tag på att vidareutveckla det. sen kom jag dock på bättre tankar och kommer således inte vidareutveckla ett dugg. det är sånt jag ältar med okända människor på internet. de är helt icke-dömmande, och man slipper skammen. asbra. och så slipper jag tunga ner mina  "riktiga" medmänniskor med min skit. asbra.

tack för mig. puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback