Poesi

Eftersom jag fullständigt torkat igen (i alla fall när det handlar om skrivinspirationen, höhö) tänkte jag dela med mig av en...dikt som min nu 10-åriga kusin har skrivit. Den är söt tycker jag, den klingar så skönt i munnen. Den är sådär härligt dadaistisk och språkligt experimentiell. Sånt gillar vi! Här kommer den:

Mimis mim, av Matilda typ 8 år
pluttis plutt minis mini minipluttis
miniplutt litenis liten fisis fisa mimmis mim
tinis tina telefånis telefån saris sara ebbis
ebba caris carin martinis martina jonis
johan

Nåå, vad tycker ni? Jag tycker man borde flytta oftare, så man hittar fler såna här guldklimpar :D

Kommentarer
Postat av: Ebbsi,

Man kan inte annat än le, blir alldeles varm i kroppen :) btw, du är saknad här hemma bamsekram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback