Om kärlek

H "så den här gången hittade du inga fel?"
K "Jo, självklart"
H "Men vad är skillnaden då?"
K "Skillnaden är att ju mer jag ringer henne, desto mer krymper felen. Duvet så har det inte vart förr. Det har varit så att felen har jäst och växt, och nu är det som att dom är på väg att försvinna"
H "hehehe"
K "vad äre?"
H "vafan.. du är ju kär!"
K "pfft.. hur kan du veta det?"
H "det är njuren sjukdomen sitter i, inte hjärnan. Fan jag har aldrig sett dig såhär förr"
K "äre så? för jag känner inte igen mig själv längre, jag har tagit betalt fel flera gånger idag. Ekonomisk sett är det en ren katastrof att vara kär"
E "Så den här gången hittade du inga fel?"
A "Jo, självklart"
E "Men vad är skillnaden då?"
A "Skillnaden är att ju mer jag ringer henne, desto mer krymper felen. Duvet så har det inte vart förr. Det har varit så att felen har jäst och växt, och nu är det som att dom är på väg att försvinna"
E "Hehehe"
A "Vad äre?"
E "Vafan.. du är ju kär!"
A "Pfft.. hur kan du veta det?"
E "Det är njuren sjukdomen sitter i, inte hjärnan. Fan jag har aldrig sett dig såhär förr"
A "Äre så? för jag känner inte igen mig själv längre, jag har tagit betalt fel flera gånger idag. Ekonomiskt sett är det en ren katastrof att vara kär"

En fin liten dialog från dramaserien "Våra vänners liv" som går på SVT 1 på måndagar några veckor nu i höst. Jag är ju lite svag för just svenska dramaserier så jag har suttit klistrad. Tyvärr är jag sämst i världshistorien på karaktärsnamn, så bokstäverna står för "Ena killen" och "Andra killen".- För er som sett serien är det han som har njurproblem som pratar med han som har antikaffären. Eh. Ja. Nu tar jag helg!

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback