In my fucking face

Jag skulle hem ifrån Halmstad,
och med hem menar jag Lund och inget annat.
Jag skulle således ta Öresundståget mot Malmö och Köpenhamn,
med avgångstid 17:04.
Bussen jag tar till stationen är sen,
och chauffören ett jävla stolpskott.
Han missade nog 70-skylten
och fortsatte lunka på i 30.
Jag blev stressad och förbannad.
När jag kommit till stationen,
och fixat fram min biljett
ser jag till min fasa att tåget i själva verket avgår 17:02.
Som den atlet jag är löper jag spänstigt längs perrongen
och hinner in på tåget.
Det är rätt fullt så jag får leta ett tag efter en sittplats,
men kan snart börja klä av mig jackan och ta fram boken jag tänkt läsa.
Av en händelse blickar jag på "Reseinformationstavlan"
MOT GÖTEBORG står det.
Under den korta sekund det tar för mig att inse:
Jag är på fel tåg.
ser jag plötsligt Halmstads station börja glida förbi.
På andra sidan perrongen står ett tåg med avgångstid 17:04.
MOT MALMÖ/KÖPENHAMN står det med röda bokstäver.
In my fucking face

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback