Torsdag

Jag fick beröm för min hårfärg idag,
eller en komplimang kanske man kallar det.
Rätt lustigt ändå,
för de flesta som genom åren
givit mig komplimanger för hårfärgen
börjar med att fråga
"Är det din riktiga hårfärg?".
Vad skulle hända om jag sa nej?
Skulle komplimangen utebli då?
Är en färg inte lika fin om den är framfärgad?
Är det en prestation att vara "naturligt" rödhårig?
Jag kanske skulle testa.

Typ fem minuter efter ovan nämnda komplimang
fick jag en till.
Den riktades mot min träningströja
som det står "Ta ingen skit på".
Jag blev glad att hon blev glad av den.
Jag kanske skulle använda den oftare.

Och ja,
jag vet att jag börjat bryta mot
alla språkregler som någonsin funnits
genom att bryta rader mitt i.
Men jag har röster i mitt huvud
som säger åt mig att göra så.
Jag kan alltså inte rå för det.
Gör det för ont finns det typ
sjuttio miljoner bloggar till att läsa istället.

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback