Ja vi kan, vi vill, vi törs!

Internationell kvinnodag OCH semmeldag idag
en helt underbar kombination om du frågar mig,
och det har firats med pompa och ståt här i Lund.
Bland annat stod vi på torget och sålde semlor med rosa grädde,
samtidigt som flera av Lunds politiska partier gemensamt arangerade ett evenemang med både talare och musik.
Jag ångrar nästan att jag slutat med klarinettandet,
annars hade jag kunnat joina gubbarna i Röda Kapellet.
De gjorde bland annat en fin version av "La Lega"
Jag ser det hela som ett bevis på att det finns engagemang,
och att samarbete över parti-(och organisations-)gränserna är möjligt.
Tyvärr blev det ingen demonstration,
eftersom ingen ville åta sig att få fram slagord som alla föreningar kunde skriva under på.
Men nästa gång kanske.

Dessutom var det ett tydligt tecken på att jag varit politiskt inaktiv alldeles för länge,
när jag naivt gick dit utan mössa och superkängorna. 
Men nu är jag back on track igen!

Till sist ett citat från en låt från musikalen Jösses flickor - återkomsten:

"Nej låt dig inte suddas ut för kärleks skull. Även om han som suddar är öm och kärleksfull"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback