Sexiga julunderkläder. Varför?!

Jag var ute i julstressen i Tisdags. Det var självklart mycket folk ute på stan (även fast det säkert är än mer idag) och man kunde inte alltid gå precis var man ville. Men det irriterade mig faktiskt inte så särskilt. Det som däremot irriterade mig, eller gjorde mig arg och ledsen eller något i den stilen, var underklädesavdelningarna. Jag hade nämligen anledning att besöka ett par sådana. Bland annat var jag ute efter ett nattlinne och de finns ju oftast på underklädesavdelningarna. Förrutom nattlinnen finns det också rad efter rad med BH'ar, och det är väl egentligen inget konstigt med det. Många skulle få ont i ryggen om inte BH'n fanns och så vidare. Men något som jag upplevde som konstigt (och det som gjorde mig arg och ledsen osv.) var att man nu till jul passat på att göra dem lite extra porriga. Andelen röda underkläder hade ökat nämnvärt, och det är väl inte så jättekonstigt med tanke på att det är julfärgen. Men förrutom att färga dem röda har de också fått spets, girlanger. Jag såg till och med nån BH som var utsmyckad med små vita kulor, som toffsen på tomtens luva ungefär. Att det var sexigheten man ville komma åt var inte svårt att lista ut. Det är det jag tycker är så hemskt. Vad är grejen med att göra julen till en sexighetshögtid? Räcker det inte med att resten av året ska ägnas till sånt? Kan inte julen få fortsätta vara en umgänges- och trevnads- tradition? Inte nog med att "frun i huset" ska tillaga ett julbord med X antal rätter där alla ska få de de vill ha. Nu ska hon vara sexig också. Hur i helvete ska hon orka med? Nä. Bort för sexiga julunderkläder säger jag. Och fram med mysiga julpyjamaser som man kan gå klädd i hela juldagen istället :)

Kommentarer
Postat av: KalleBollen

Sexiga underkläder, varför inte? Jag menar det finns säkert en massa människor som behöver hetta upp sitt sexliv, och varför inte på julen?

2007-12-27 @ 13:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback