Något för Blondinbella att fundera på

Blondbella svarar på sina bloggläsares frågor idag. Det var väl inget svar som kom som någon överaskning direkt, men jag kan ändå inte låta bli att bli arg.
Skulle du kalla dig feminist?
Nej. Feminism för mig står för mansförtryck. Varför ska vi ens könsfördela?

1, Hur kan man själv bestämma vad ett ord står för? Då kan jag säga att för mig står morot för potatis, och cykel för bil. Det funkar ju inte så. Nationalencyklopedin skriver att feministm står för ?(åsikts) riktning som strävar efter att förbättra kvinnans ställning i samhället och uppnå jämställdhet med mannen; ibland i organiserad form?. En sån definition är betydligt mer pålitlig och deffinitiv.

2, Handlar inte den feministiska kampen (i många fall) just om att ta bort könsfördelningen? Det manliga och kvinnliga är kulturellt skapade ideal som borde suddas ut. Det kanske är något för Blondinbella att fundera på.

Kommentarer
Postat av: E

läste också det där på blondinbellas blogg och dummare
människa får man ju leta efter! hon är bara för avskyvärd

2008-04-02 @ 14:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback